1. Assistive Technology Programs to Support Persons with Neurodevelopmental Disorders 
  2. Speech generating technology to support request responses of persons with intellectual and multiple disabilities
  3. Using Smartphones to Help People with Intellectual and Sensory Disabilities Perform Daily Activities
  4. A tablet-based program to enable people with intellectual and other disabilities to access leisure activities and video calls
  5. People with intellectual and visual disabilities access basic leisure and communication using a smartphone’s Google Assistant and voice recording devices
  6. Technology-aided leisure and communication support in extensive neuro-motor and communication impairments
  7. Mainstream technology to support basic communication and leisure in people with neurological disorders, motor impairment and lack of speech
  8. Smartphone-Based Technology to Help Individuals with Intellectual Disability and Blindness Manage Basic Indoor Travel

Algoritmo PIS Prato

Gregory P. Hanley, L’analisi funzionale dei comportamenti problema: una rassegna

Diagnosi Profilo Funzionale (Scuola Infanzia)

Diagnosi Profilo Funzionale (Scuola Primaria)

Diagnosi Profilo Funzionale (Scuola Secondaria)

Family of International Classifications

HD n. 13 – Il contratto educativo

HD n. 15 – Contratti e gettoni: istruzioni per l’uso

ICF Children&Youth

Silbert, Carnine, Stein, Insegnare a risolvere i problemi di moltiplicazione e divisione

Istruzione-Diretta-by-Carlo-Ricci

La convenzione delle Nazioni Unite sui diritti delle persone con disabilità

La Terapia Cognitiva di Beck

Lezioni di Psicologia della Disabilità e della Riabilitazione (Ricci)

Lezioni sull’ICF (Ricci)

MIUR, Linee Guida sull’Integrazione Scolastica

Gli approcci ABA e TEACCH: un confronto (Ricci)

Scenario Europa: esperienze di applicazione dell’ICF in contesti socio lavorativi

Sternberg, Stili di pensiero

Task Analysis